zasady prawidłowego żywienia

W dzisiejszym zabieganym świecie nie mamy na nic czasu. Wszystko robimy na czas, w biegu. Nie mamy przestrzeni na spowolnienie i zatrzymanie się. Dotyczy to również naszego sposobu odżywiania. Jemy, co akurat mamy w zasięgu ręku i kiedy mamy chwilkę, bo przecież pracujemy non stop i nie możemy sobie pozwolić na przerwę, aby spokojnie zjeść obiad. A jednak takie jedzenie w ciągłym pośpiechu, źle wpływa na nasze zdrowie. Pamiętajmy, że zasady prawidłowego żywienia są po to, aby nam pomóc i wskazać, co i jak robić.

Najważniejsze zasady prawidłowego żywienia

Pierwszą z zasad jest jedzenie śniadania. Wiadomo, że rano śpimy jak najdłużej, odwlekamy wstanie z łóżka do maksimum, a na śniadanie najczęściej brakuje nam już po prostu czasu. I to jest błąd! Śniadanie to najważniejsza podstawa zasady prawidłowego żywienia. Zjedzenie pożywnego, kalorycznego i zdrowego śniadania reguluje nam cały późniejszy dzień. Już zjedzenie miski pełnoziarnistych płatków śniadaniowych z mlekiem roślinnym i bakaliami, którego przygotowanie nie jest czasochłonne, wspomaga późniejszy wysiłek intelektualny i fizyczny.

Drugim posiłkiem powinno być drugie śniadanie. Tak, jak w szkole! Na drugie śniadanie warto zjeść coś słodkiego, np owoce lub pszennego, np. kanapki z ogórkiem, pomidorem i sałatą. Na porę obiadu czy też lunchu warto przeznaczyć więcej czasu i zjeść ze spokojem dwudaniowy obiad. Na pierwsze danie, np. warzywna zupa z chlebem, a na drugie danie porcja ziemniaków, ryżu, kaszy wraz z sałatką lub surówką oraz kotlety sojowe, samosy, kluski. Nie żałujmy sobie jedzenie w tej porze dnia.

Obiad to kluczowy posiłek i ma on nam zapewnić energię do końca dnia. Kolację jemy już skromną i lekką, np. owsiankę.

Nie trzymanie się zasad prawidłowego żywienia może skutkować dolegliwościami zdrowotnymi. Dostarczanie zbyt małej ilości kalorii do organizmu przez dłuższy okres, może doprowadzić do niedożywienia, spadku koncentracji, utraty wagi, pogorszenia samopoczucia, zmatowienia skóry, pogorszenia wzroku, mniejszej odporności na choroby zakaźne i wirusowe czy utraty blasku przez włosy. Z kolei jedzenie ciągle w pośpiechu może skutkować powstaniem wrzodów, bólami brzucha, rozwolnieniem.

Nieregularne jedzenie, tak zwane „z doskoku„, powoduje rozstrojenie żołądka, bóle wątroby, zawroty głowy, mało energii, a czasem nawet pogorszenia wzroku. Dlatego warto pamiętać o zdrowym odżywianiu na co dzień. Pamiętając o regularnych, pożywnych posiłkach zwiększamy swoje szanse na długie życie w dobrej kondycji fizycznej. A i pracodawcy będą nam wdzięczni, gdy zadbamy o siebie w kwestii żywienia. Taki pracownik jest wydajniejszy, pracuje efektywniej, częściej wpada na kreatywne i innowacyjne pomysły, co generuje zyski.

Wszyscy zyskujemy, gdy stosujemy zasady prawidłowego żywienia. Nie zapominajmy o tym i już od dziś wprowadźmy zmiany w swoje nawyki żywieniowe. Bez tego, nie ma co liczyć na świetlaną i pełnosprawną przyszłość. A przecież wszyscy tego pragniemy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

Odpowiedz na „GiorgioAnuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here