Jak założyć e-mail

W XXI wieku, gdy Internet jest dostępny niemal wszędzie, dosyć trudno znaleźć użytkownika sieci, który nie posiada własnego konta e-mail. Wysyłanie wiadomości online to jedna z najważniejszych i najczęściej wykorzystywanych funkcji w świecie wirtualnym. Własna skrzynka umożliwia w sposób ekspresowy komunikowanie się z ludźmi z każdego miejsca świata, przydaje się również w pracy lub gdy trzeba wysłać czy odebrać jakiś ważny plik, fakturę, CV czy pismo urzędowe. Nie da się więc ukryć, że konto pocztowe online jest w dzisiejszych czasach rzeczą niemal niezbędną, a na pewno ułatwiającą wiele rzeczy. Osoby, które na co dzień nie są zaawansowane pod względem obsługi internetu, nie zawsze wiedzą jednak, jak założyć e-mail. Tymczasem jest to bardzo proste – w zasadzie każdy może zrobić to sam.

Jak założyć e-mail?

Jak założyć e-mail?Zanim omówimy dokładnie, jak założyć e-mail, trzeba wyjaśnić, że dziś niemal każdy większy portal umożliwia stworzenie swojej własnej skrzynki, do tego dość pojemnej i zupełnie darmowej. Internauta może więc zdecydować się na któryś z dostępnych serwisów – przykładem jest tu onet, wp, interia, o2 czy gazeta.pl. Jednak chyba największą popularnością cieszy się pod tym względem Google i to właśnie w oparciu tę stronę opiszemy, jak założyć e-mail. Zaczynamy oczywiście od otwarcia google.pl. W prawym górnym rogu widzimy „Zaloguj” i wchodzimy – tam z kolei klikamy w opcję dotyczącą utworzenia konta. Wówczas otwiera nam się strona, na której musimy wpisać odpowiednie informacje – poza imieniem i nazwiskiem czy datą urodzenia bardzo ważną rzeczą jest pole „Nazwa użytkownika”, ponieważ to właśnie ona stanowić będzie główną część adresu mailowego.

Oczywiście może się zdarzyć, ze wymyślona przez nas nazwa jest już zajęta przez kogoś, dlatego trzeba podać inną lub wybrać którąś z opcji zasugerowanych przez system. Gdy już mamy wszystko gotowe, konieczne jest podanie hasła – powinno być na tyle oryginalne, by nikt poza nami nie mógł dostać się do naszej poczty. System wymaga tu zazwyczaj minimum ośmiu znaków. Na koniec bardzo ważną rzeczą jest dokładne zapoznanie się z regulaminem serwisu i warunkami korzystania z poczty. Gdy mamy to za sobą, wystarczy całość zaakceptować – i stajemy się posiadaczami skrzynki pocztowej.

Trzeba zatem przyznać, że instrukcja, jak założyć e-mail, nie jest zbyt skomplikowana. Warto dodać, że aby móc korzystać z poczty, trzeba podać adres i hasło. Należy je zatem pamiętać, ale jednocześnie nie udostępniać tych informacji nikomu innemu.

Jak założyć e-mail na popularnych, polskich portalach?

Instrukcja, która jest odpowiednia dla założenia konta e-mail w serwisie Gmail pasuje w zasadzie do każdego serwisu oferującego darmowe skrzynki pocztowe. Działając analogicznie, założymy e-mail także w serwisie Wirtualnej Polski, Onetu czy na przykład na o2.pl. Musimy jednak mieć na uwadze, że zakładając konta darmowe (większość serwisów oferujących konta pocztowe posiada również opcje płatną) godzimy się na to, że codziennie będziemy dostawali mnóstwo maili reklamowych. Nie wszystkie da się zakwalifikować jako SPAM. Wybór domeny, w której będziemy posiadali nasze konto pocztowe również będzie mocno ograniczony. Są one narzucone odgórnie przez serwis oferujący usługę e-mail. Oczywiście w większości przypadków mamy do wyboru kilka poważnych i mniej poważnych propozycji. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby założyć e-mail we własnej domenie, np. jako nasze nazwisko.

Jak można założyć e-mail we własnej domenie?

Jak można założyć e-mail we własnej domenie?Najważniejsza w całym tym procesie jest właśnie domena. Musimy znaleźć taką, która będzie odpowiadała naszym preferencjom i jednocześnie nie będzie zajęta przez innego użytkownika. Jeśli posiadamy jakieś rzadkie nazwisko to nie powinno być problemu z dostępnością domeny *.pl lub *.com.pl. Ewentualnie możemy się pokusić o domenę *.com, ale w tym przypadku większość nazw jest już zajęta. Domenę wykupujemy u operatora. W przypadku domeny *.pl jest to koszt ok 12 zł. Wprawdzie możemy natknąć się na promocje, w których takie domeny są zupełnie darmowe przez pierwszy rok, jednak opłata za kolejny wynosi już ponad 100 zł. Lepiej jest więc zapłacić na początek 12 zł, a za kolejny rok używania domeny ok. 50-60 zł.

Oprócz domeny niezbędny będzie też serwer. Taki na użytek poczty elektronicznej będzie kosztował około 100 zł rocznie. Pamiętajmy, aby wybierać taki serwer, w którym nasze dane będą bezpieczne a backupy będą wykonywane na bieżąco. Jest to najważniejsze w przypadku utrzymywania kont pocztowych. E-maile z takiej poczty możemy ściągać na swój dysk twardy korzystając z dowolnego programu pocztowego. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby do korzystania z poczty używać jedynie przeglądarki internetowej. Wszystkie szczegóły powinny być dostępne na stronie internetowej dostawcy serwera.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here